Eerste keer aanmelden BYOD laptop

  Algemeen

In deze handleiding staat beschreven hoe je de eerste keer kunt inloggen, hoe je verbinding met de Wi-Fi moet maken, instellen van je e-mail en een verwijzing naar een website voor te printen.

Het gemaakte wachtwoord is voor alles dat gebruikt wordt binnen het Udens College (Wi-Fi, OneDrive, Magister, et cetera).

 

Stap 1) inloggen op de computer:

Voor de eerste keer inloggen gebruik een vaste computer van het Udens College. Hier wordt gevraagd om een gebruikersnaam en wachtwoord:

  • Gebruikersnaam: rooster afkorting;
  • Wachtwoord: vul de wachtwoord in die meegegeven is.

 

Stap 1.1) wachtwoord eisen:

Voor het maken van een nieuwe wachtwoord of het wijzigen ervan, zie de volgende eisen hieronder.

  • Niet je eigen naam of leerling nummer in het wachtwoord;
  • Geen Udens en/of College in het wachtwoord;
  • Afgelopen 12 keer nog niet gebruikt;
  • Minimaal 10 tekens;
  • Minimaal 3 van de volgende 4 tekens bevatten:
    • Kleine letters: a, b, c, …
    • Hoofdletter: A, B, C, …
    • Cijfer: 0, 1, 2, 3, …
    • Vreemde tekens: !, @, #, …

 


Stap 2) eerste keer verbinden met de Wi-Fi:

Windows 10 BYOD-laptops:

  • Zoek naar de wifi-icoon rechtsonder:
  • Klik op het wifi-icoon en zoek in de lijst naar ‘eduroam’;
  • Klik op ‘eduroam’ en klik op verbinden;
  • Voer je schoolmail in en je wachtwoord;
  • Klik op verbinding maken.

 

Stap 3) Instellen e-mail:

Voor het instellen van je e-mail op Outlook en of telefoon heb je de volgende gegevens nodig:

  • Kies het type ‘Microsoft Exchange Active Sync’, soms heet deze ‘zakelijk’;
  • Gebruikersnaam: e-mailadres van het Udens College;
  • Wachtwoord: vul de wachtwoord in die je gebruikt voor Magister of vaste computer van het Udens College;
  • Exchange server: (indien nodig vul deze gegevens in) mail.udenscollege.nl.

 

Stap 4) Opslag:

Bestanden kunnen lokaal worden opgeslagen op je BYOD-laptop of je kan deze bestanden veilig opslaan op de OneDrive die het Udens College aanbiedt.

  • Open OneDrive via Windows start menu (je kan zoeken in de start menu door te gaan typen, dan komt automatisch een zoekbalk tevoorschijn);
  • Vul je e-mailadres van het Udens College in;
  • Voer indien nodig, het wachtwoord in van je Udens College account;
  • Neem de stappen door die OneDrive aangeeft.

Houd er rekening mee dat bestanden in verband met privacy alleen op deze (zakelijke) Udens College en niet de (particuliere) privé OneDrive opgeslagen mogen worden.

 

Stap 5) Printen:

Om iets uit te kunnen printen via een BYOD-laptop, dient er deze website gebruikt te worden: https://print.udenscollege.nl